Privacy Help Desk
De interim privacy officer houdt u voortdurend op de hoogte en komt met adviezen en raadgeving.
Taken & Voordelen
Data Lek
Help Desk
Uw eigen FG
Aanvragen
Abonnement
- 97 Euro per maand
- Telefonisch consult: Toegang tot specialisten op het gebied van de AVG
- Eerste hulp bij data lek: advies over wel/niet melden, procedures, etc.
- Praktische handvatten en tips
- Uw eigen Functionaris Gegevensbescherming, deze wordt geregistreerd bij de Autoriteit.
- Advies over mogelijke verbeterpunten of maatregelen
- Bespreken van afhandeling inzageverzoeken
- Meerwerk in overleg
RI&E Privacy
Aantoonbaar voldoen aan de AVG
De Europese privacy wetgeving (AVG, GDPR) stelt eisen aan organisaties als het gaat om verwerking van persoonsgegevens. Hierbij zal de autoriteit kijken naar de mogelijke privacy risico’s die er gelopen wordt en de genomen organisatorische en technische maatregel. De RIE-privacy biedt u hulp en concrete oplossingen voor de wettelijk gestelde eisen:
Waarom Sebyde?
We leveren diensten op het gebied van Security en Privacy in diverse branches en industrieën.
0. Nulmeting
Hoe staat u er voor?
U ontvangt een uitgebreid rapport met uw situatie, een overzicht met bevindingen en hoe deze met maatregelen en vervolgstappen aan te pakken.
1. Overzicht
Hoe staan we ervoor?
- Hoe staat het met de kennis van uw medewerkers?
- Welke persoonsgegevens worden er in uw organisatie verwerkt?
- Hoe is de privacy organisatie opgebouwd?
- Aan welke wettelijke eisen moeten deze verwerkingen voldoen?
- Wat zijn de betrokken netwerken, systemen en applicaties?
- Welke afdelingen zijn er betrokken bij het verwerken van persoonsgegevens?
- Welke verwerkingen zijn er?
- Welk security- en privacy- beleid is er al geïmplementeerd?
- …
De praktische uitvoering van deze stap bestaat uit 1 of meerdere gesprekken met of vragenlijsten voor de betrokken personen / afdelingen om de benodigde informatie te verkrijgen.
Resultaat: Een bruikbare privacy administratie!
2. Inzicht
Waar liggen de Risico’s?
- Zijn de medewerkers bewust van de gevaren en dreigingen waaraan ze blootstaan?
- Hoe alert en bewust zijn uw medewerkers ten aanzien van phishing?
- Loopt u juridische risico’s?
- Is een PIA noodzakelijk?
- In hoeverre is security en privacy “embedded” in de bedrijfsprocessen?
- Welke procedures zijn er ingevoerd op het gebied van de security en privacy?
- In hoeverre weet u van kwetsbaarheden van uw netwerk en systemen?
- Hoe gevoelig zijn netwerk en systemen voor uitval?
Resultaat: Inzicht in de risico’s
3. Plan
Wat gaan we doen?
- Mens (trainen op veilig en privacy bewust gedrag van uw medewerkers)
- Organisatie (juridische afspraken, security beleid, privacy administratie, procedures)
- Techniek (technische security maatregelen in netwerken, systemen en applicaties)
Resultaat: Een plan met maatregelen.
4. Aanpak
Aan de Slag!
- Trainingen worden gegeven.
- Het privacy beleid wordt opgesteld.
- De privacy organisatie wordt ingericht.
- Bewerkers overeenkomsten worden gemaakt.
- Eeen FG wordt aangesteld.
- Kwestbaarheids scans worden uitgevoerd.
Resultaat: Uw bent passend beveiligd.
5. Evaluatie
Is de Aanpak Succesvol?
- Het plan van aanpak wordt ge-evalueerd.
- Verbeterpunten worden aangebracht.
- Inrichten privacy organisatie.
- Borgen van privacy compliance